Top 5 trenduri pe care să le urmărești în 2019

Top 5 trenduri pe care să le urmărești în 2019

Digital Marketingul în ziua de azi nu mai poate fi ignorat. Acesta a devenit o unealtă esențială pe care orice marketer trebuie să o stăpânească, dar care este în continuă schimbare. În fiecare zi apar unelte, idei, trenduri pe care le poți folosi în avantajul tău dacă ești informat și pregătit să le folosești. Din acest motiv în cele ce urmează îți vom prezenta top 5 trenduri din digital Marketing.

1.Chatbots

Deși destul de necunoscuți în România, anul 2019 va fi cel în care antreprenorii și specialiștii de marketing de la noi vor descoperi și utiliza puterea acestora.

Ce este un chatbot?

Pe scurt, el este un robot care este programat să simuleze o conversație cu o persoană reală. Practic ai o persoană care comunică cu clienții tăi 24/24. 7/7 și poate face mult mai multe lucruri.

-să răspundă la întrebări frecvente

-să programeze întâlniri

-să direcționeze oameni către site-uri

Aceștia se integrează cu diferite aplicații de chat, dar cele mai întâlnite sunt pe Facebook Messenger sau cu funcția de live chat de pe site-ul tău.

2. Video Marketing

Probabil nu sunt singura persoană care intră pe un articol, citește primele 2 rânduri după dă scroll să caute un video care să prezinte informația din acel articol, acest lucru se întamplă și cu postările pe bloguri sau facebook, oamenii caută informație vizuală.

Se estimează că în anul 2019, 80% din conținutul online va fi sub forma vizuală. Din ce în ce mai multe campanii de marketing încearcă să integreze videoclipuri creative pe diferite platforme: reclame pe YouTube, story-uri deosebite pe Instagram.

Bonus, Live Video nu este o noutate dar este o oportunitate pe care o găsești pe aproape fiecare platformă (Facebook, Instagram, YouTube) și care a crescut mult în ultimii doi ani. 45% dintre utilizatorii de live video au declarat că ar plăti să urmărească o vedetă în cadrul unei transmisiuni online. Te-ai fi așteptat la astfel de evoluții în mediul online?

3. Instagram este înca “the new cool kid”

Facebook spune că în România poți targeta 3,5 milioane de utilizatori de Instagram. Este un număr scos din soluția de advertising comună celor două rețele, un număr pe care eu personal îl văd un pic departe de realitate. Aș aprecia că în România sunt acum în jur de 2,5 milioane de conturi create. Să ai un cont de succes pe Instagram – fie că ești brand, fie că ești un utilizator obișnuit – nu e o misiune ușoară. Trebuie să dovedești un mix ce cuprinde creativitate în realizarea imaginilor, consecvență în publicarea postărilor, folosirea informațiilor din spatele contului (insights), planificarea eficientă a conținutului, utilizarea hashtag-urilor.

4. Google Ads mai este relevant?

Știai că 30% dintre utilizatorii de internet vor fi apelat la AdBlock până la sfârșitul acestui an?

Ei bine, reacția Google a fost o surpriză pentru mulți: și-a construit propriul adblocker integrat în Chrome. Prin noul adblocker de la Google, acesta speră să mențină un ecosistem mult mai echilibrat, blocând doar reclamele intruzive și neconforme care oferă o experiență proastă, afișându-le pe cele potrivite. Noua funcționalitate de la Google se aliniază misiunii sale: aceea de a oferi o experiență și mai bună utilizatorilor. Unii afirmă că este o mișcare prin care Google să obțină mai mult control asupra publicității pe net (dacă oamenii nu mai folosesc alte sisteme adblock, Google își poate afișa o mai mare parte din propriile reclame), alții că e o mișcare riscantă. Timpul e scurt așadar îți recomand să folosești instrumentul de la Google cât mai repede și să îți îmbunătățești reclamele.

5. Căutarea Vocală

Mulțumită lui Siri, Google Assistant, Cortana și restul “asistenților” de pe smartphone-uri, interacțiunea verbală între dispozitiv și persoane este în creștere. La momentul actual aceste sisteme au succes la public și la modul cum aceștia caută, cumpăra și descoperă lucruri noi. Oricum, căutarea vocală are niște provocării interesante. Căutarea vocală este diferită față de cea scrisă și implicit schimbă și modul de căutare a consumatorului. Când o persoană tastează un text pe ecran îi apar niște rezultate, dar când pui dispozitivul să caute ceva și îți va răspunde, el îți va da doar câteva opțiuni, de multe ori doar una.

Prin urmare, conceptul de marketing digital a devenit unul indispensabil în viziunea unui om de marketing și se află în continuă evoluție și dezvoltare.

Sperăm că cele 5 trenduri prezentate anterior vă vor fi de folos în urmatoarele campanii.

Leave a Reply

Close Menu