Social media engagement + tips for Instagram

Social media engagement + tips for Instagram

Un profil eficient pe social media poate fi caracterizat prin mai mulți parametri, cel mai important dintre ei fiind engagement-ul, respectiv rata lui. Definim engagement-ul ca interacțiunile măsurabile cu postările de pe platformele de social media, care includ likes, shares, comentarii, salvări, reacții, retweet-uri, favorite etc., în funcție de platforma utilizată. Spre exemplu, la Instagram vom avea suma de like-uri, comentarii și, eventual, salvări. Rata engagement-ului este suma interacțiunilor împărțită la numărul de followeri și, pentru un rezultat în procente, înmulțită cu 100.

Să zicem că la o postare pe Instagram numărul de comentarii este 8, cel de like-uri este 172, iar numărul total de followeri este de 3000. Atunci rata engagement-ului pentru postarea respectivă va fi de (8+172)*100/3000 = 6%. Cum ratele medii de engagement pe Instagram variază între 3-6%, postarea noastră stă foarte bine!

Trebuie să reamintim că poți folosi mai multe ecuații diferite, dar indiferent de ce decizi să utilizezi, nu o schimba, astfel încât să poți păstra coerența analizei!

Aceasta e o formula foarte simplă de calcul ce te poate ghida în planificarea activității tale pe rețea. Ca să-ți fie mai ușor, poți centraliza datele într-un tabel, iar dacă nu-ți place matematica, există calculatoare online pentru rata engagement-ului pe Instagram, iar pentru alte rețele ca facebook, spre exemplu, există instrumente integrate în platformă pentru astfel de calcule.

Exemple de calculatoare online pentru rata engagement-ului și nu numai sunt Hopper HQ Analytics, calculatorul Plann, Phlanx sau Triberr.

De ce este însă așa de important să cunoaștem cifrele acestea? Ele ne arată cât de apropiat este, să zicem, un brand de audiența sa, un factor esențial pentru succesul sau eșecul unei campanii de marketing. Acum, întrebarea care vine în mod natural este cum reușim să creștem rata engagement-ului pe profilul nostru? Pentru facebook, o valoare bună a acestui parametru este de 1-2%. Pentru Instagram, rețeaua cu cele mai mari rate, este peste 6%.

Ei bine, există mai multe variante, iar pentru Instagram, care funcționează pe baza unui algoritm destul de interesant (explicat mai jos), ele sunt după cum urmează:

1. Identifică cel mai bun timp pentru a posta​

Pentru a avea un engagement mare e nevoie de followeri activi atunci când postezi. La Instagram contează foarte mult și timpii de reacție. Cu cât ele apar mai repede, cu atât postarea va avea mai mult succes. Pentru zile diferite există ore diferite, iar ca să le afli poți utiliza aplicații de Instagram Analytics precum Hopper HQ Analytics (sau dai o căutare pe Google și o găsești pe cea care îți place cel mai mult 😉 ). Există, de asemenea, instrumente care te ajută să îți planifici postările și care le face pentru tine la timpul stabilit în avans (Buffer, Agorapulse).​

2. Vezi care e rata engagement-ului pentru fiecare postare​


Pasul ăsta e foarte important. Așa poți vedea nu numai când e cel mai bine să postezi, dar și ce anume. Content-ul de calitate influențează enorm interacțiunile online, la fel cum poate tipul de postare poate juca un rol: poze, video, blog, poll, etc. Aici e momentul în care stabilim ce anume vrea audiența de la noi și cum să livrăm ce se așteaptă de la noi.

3. They engage with you, you engage with ‘em!​

Instagram este despre comunitate. Accesează profilurile urmăritorilor tăi și vezi ce postează, ce le place, lasă-le câte un like sau chiar comentează-le la o postare! Este foarte important să stabilești o conexiune emoțională cu ei. Și, în felul acesta, îi faci să se simtă speciali, ceea ce cu siguranță îi ca face să se întoarcă pe pagina ta sau să interacționeze la rândul lor cu postările tale din feed. În plus, există conceptul de Instagram Engagement Group, unde te poți conecta cu alți utilizatori cu interese similare, cu scopul de a vă susține reciproc.​

4. Instigă! Dă un call to action​

E mult mai ușor să intri într-o curte dacă porțile sunt largi deschise și să arunci câteva priviri. Și atunci când nu sunt încuiate, tot par închise și foarte rar încerci clanța. Deschide-le și tu porțile urmăritorilor tăi și chiar cheamă-i înăuntru! Încurajează-i să lase un comentariu! Șansele ca ei să interacționeze sunt astfel mult mai mari decât la o postare mai seacă.​

5. Conversează, pune întrebări și dă răspunsuri bine gândite​

Dacă pui întrebări, primești răspunsuri în majoritatea cazurilor. Îi poți întreba despre absolut orice, de la ce au mâncat în dimineața aceea la ce model de logo se potrivește brand-ului pe care vrei să-l lansezi în 3 săptămâni. Postările de tip concurs sau giveaway funcționează și ele de minune. Fii creative și începe tu conversația! Iar când vine timpul să răspunzi și tu la comentarii, un imens plus se leagă de cum îți percepi tu folowerii. Tratează-i ca pe apropiații tăi și creează o conexiune cu ei prin felul în care li te adresezi! E o mare diferență între un simplu „mulțumesc!” și un „mulțumesc frumos” urmat de o poveste. Poveștile plac, poveștile umanizează și poveștile cer alte povești.​

Am zis mai devreme că discutăm un pic despre algoritmul Instagram. Ei bine, există două lucruri pe care Instagram le face, de când nu mai are feed-ul bazat pe cronologie, iar alte platforme de social media nu: evaluează ce înseamnă content bun pentru tine pe baza analizelor statistice și  îl prioritizează în feed. Cum? Atunci când postezi pe Instagram, ce ai postat apare la numai 10% din feed-urile urmăritorilor tăi în fază inițială. Platforma evaluează timpii de reacție ai comunității și compară rata engagement-ului și viteza sa cu cele ale celorlalte postări ale tale. Dacă rezultatul este bun, atunci conținutul este catalogat drept valoros și va fi arătat unui procent mai mare din fanbase-ul tău.

 

Dacă ți-a plăcut articolul, ți s-a părut util sau dacă mai ai ceva completări, lasă-ne un comentariu! Vrem să auzim și vocea ta.

This Post Has One Comment

Leave a Reply

Close Menu