Real-time Marketing

Real-time Marketing

Se întâmplă (probabil) o dată la 100 de ani, sau în acest caz, de Ziua Națională a României. KFC și McDonald`s, două lanțuri de fast-food rivale, au luat ce-i mai bun din „curtea vecinului” și au ieșit în social media.
Concret, pe 1 Decembrie, ambele companii au postat pe Facebook o imagine cu un produs al lor și al concurenței.

McDonald’s a fost primul care a postat o imagine cu faimoșii săi cartofi aurii, alături de la fel de faimosul sos de usturoi. „Buni și cu sosul vecinului KFC. #TraiascaCapraVecinului #1Decembrie”, a fost descrierea care a însoțit imaginea.

La scurt timp, KFC a scos o poză cu Variety Bucket și Cartofi de la Mc și textul:
„Fanilor noștri care preferă cartofii McDonald’s România lângă puiul crocant de la KFC, le spunem #TrăiascăCapraVecinului #pebune #1decembrie”

Ambele mesaje au fost pe gustul fanilor din online. Peste 2.000 de share-uri și 1.400 de comentarii a avut postarea de pe pagina McDonald’s Romania și alte 1.500 de share-uri și 1.200 de comentarii au fost la KFC.

Despre campanie

Cine a convins cele două companii să se afișeze cu brandul vecinului în social media? Publicația PressOne, care a lansat de aprope o lună campania #TrăiascăCapraVecinului, împreună cu agenția GMP.

 

mcdonalds-kfc

Există multe campanii de succes care au folosit real-time marketingul pe social media, dar în afara mediului online, real-time marketingul este încă neclar și nedezvoltat.

Ce înseamnă real-time marketing?

Real-time marketing (RTM) este abilitatea de a-ți atrage clienții sau fanii instant bazându-te pe o știre, trend sau eveniment extern actual și de interes pentru publicul tău.

  • Real-time marketing este (în general) automatizat

În multe cazuri, oamenii sunt prea lenți pentru a reacționa rapid la o scara mare, din acest motiv marketerii trebuie sa utilizeze unelte care îi pot ajuta sa mărească viteza de reacție.

  • Real-time marketing este targetat

Nu mai este suficient să-ți tratezi audiența ca o mulțime unitară cu aceleași interese și nevoi. Real-time marketing se bazează pe o targetare cât mai relevantă pentru campania pe care vrei s-o lansezi.

De ce este important real-time marketingul?

Real-time marketing poate fi soluția pentru una din cele mai mari probleme din ziua de azi, raspunsul la întrebarea: „Cum reușesc businessurile să-și mențină consumatorii conectați?” Nu e vorba doar despre marketing, este despre persoana potrivită la momentul potrivit, în locul potrivit cu mesajul potrivit.

Real-time marketing le oferă marketerilor posibilitatea de a-și adapta mesajele în cadrul unui context specific, iar beneficile nu sunt doar îmbunatățirea imaginii brandului, ci și creșterea vizibilă a vânzărilor.

Cum pot marketerii să se folosească eficient de real-time marketing?

Pentru a fi de succes, oamenii de marketing trebuie să ia în considerare 4 aspecte: trigger, audiența, metoda și efectul.

a) Triggers = reprezintă date, informații, evenimente ce se traduc în oportunități de a folosi real-time marketing în mesajele transmise.

Exemplu: trenduri din social media( #10yearshallenge), vremea de afară, știri de actualitate;

b) Audiența = ce grupuri de clienți, fani, urmăritori vrei să atingi cu mesajul tău?

Exemplu: clienți din anuminte regiuni sau orașe, clienți care cumpără doar un produs specific sau de la un brand specific;

c) Metode = care este cea mai bună metodă prin care poate f transmis mesajul?

Exemplu: social media, email, sms, web

e) Efectul = care este efectul pe care vrei să-l aibă mesajul tău?

Exemplu: brand awereness, creșterea veniturilor, creșterea clienților dintr-un grup țintă

Real-time marketingul este o unealtă care trebuie să fie în arsenalul tău de marketer și pe care dacă o folosești bine îți va aduce multe beneficii, dar nu abuza de ea.

Leave a Reply

Close Menu