Insights – cheia strategiilor de succes

Insights – cheia strategiilor de succes

Cine are nişte cunoştințe de bază în domeniul antreprenoriatului probabil cunoaşte termenul de lean start-up/business model. Este vorba de un tip de business ale cărui procese se bazează pe un ciclu de testare a unui MVP (minimum viable product) şi învățare de tipul: build – measure – learn – build

Pe acelaşi principiu funcționează şi strategiile de marketing eficiente, care se bazează pe insights provenite de la consumatori. Nu există o traducere directă a termenului din limba engleză în română, însă îți putem da definiția sa (conform dicționarului Cambridge):

“(capacitatea de a avea) înțelegerea clară, profundă şi uneori bruscă a unei probleme sau situații complicate.

 

 De ce este atât de important ca strategia noastră să se bazeze pe un asemenea adevăr, totuşi? Ei bine, astfel putem identifica şi înțelege problemele, nevoile şi dorințele pe care clienții noştri le au. Adresându-ne direct lor, creăm o legătură emoțională profundă ce nu numai că va duce la eficacitatea campaniei, înregistrând vânzări mai mari, dar care poate avea impact asupra societății semnificativ.

Un exemplu excelent de o astfel de campanie este cea realizată de Always în anul 2014, #LikeAGirl, ce a avut ca rezultate 90 de milioane de vizualizări pe două spoturi publicitare. Insight-ul pe care cei de la Always şi-au construit campania este faptul că multe adolescente suferă de anxietate din cauze ca presiunea standardelor impuse de societate, expresia “like a girl” fiind interpretată de cele mai multe ori negativ. La finalul campaniei a fost realizat un studiu care a demonstrat schimbarea percepției asupra expresiei like a girl, ceea ce confirmă impactul mai departe de zona vânzărilor al strategiei.

Întorcându-ne la principiul de “lean strategy”, o strategie de marketing eficientă, cu un insight la centrul ei, ar trebui să livreze content, să adune date, la final să i se măsoare şi analizeze rezultatele şi, ulterior, pe baza lor, să se realizeze o nouă strategie adaptată pe nevoile, dorințele şi problemele publicului-țintă, mai bine targetată decât cea anterioară.

Un insight complet are 4 componente:

      acces neîngrădit la date de încredere complete şi clare (baza este în fapte şi trebuie să fie cât mai obiectivă întotdeauna);

      instrumentele potrivite de analiză a datelor;

      competențele necesare de interpretare a datelor (în ziua de azi analiza de date este un skill deosebit de important în lumea marketing-ului găsirea de pattern-uri şi lucrul cu celule într-un tabel nu ar trebui să îi fie străine vreunui marketer);

      tehnologia potrivită pentru a acționa pe baza rezultatelor (o posibilitate este BlueVenn’s Customer Data Platform).

 

Pentru mai multă claritate (şi plăcere în vizionare 😉 ) îți arătăm în cele ce urmează câteva spoturi publicitare de la Super Bowl de anul acesta, împreună cu insight-urile lor.

 

 

1)    The Washington Post Democracy dies in darkness

2)    Microsoft Everyone is the same and technology should be accessible to everybody

3)    Kia   The money paid to celebrity endorsers could be used to help people (The great Unknowns) get a higher education

4) Bumble Women shouldnt be expected to wait and instead make the first move!

  5) Michelob ULTRA it's only worth it if you can enjoy it

Leave a Reply

Close Menu