Influencer Marketing: Noul trend in Social Media

Influencer Marketing: Noul trend in Social Media

Ce reprezintă influencer marketing?

Cu ajutorul influencerilor, brandurile reuşesc să targeteze persoanele care prezintă interes pentru compania lor şi în acelaşi timp, oameni care au încredere în brandul şi în respectivul influencer. Există numeroase metode prin care mesajul unei companii poate fi transmis: uneori influencerii intră în pielea clientului, scriind şi vorbind despre un produs anume, caracteristicile acestuia şi experienţă pe care o oferă. Şi pentru că această strategie de marketing funcţionează excelent, popularitatea a crescut din ce în ce mai mult de-a lungul timpului. 
Bineînţeles, influencer marketing este o strategie care lucrează de minune, dar mai întâi trebuia să ne asigurăm că înţelegem acest fenomen. Pentru a facilita procesul, vom prezenţa câteva statistici:  

  • 32% din influenceri consideră că Facebook este cea mai bună platformă de promovare, în timp ce 24% garantează pentru Instagram că fiind cea eficientă pentru ei, aşa că amândouă pot fi folosite. 
  • Fiecare 1$ investit în influencer marketing generează aproximativ 6.5$. 
  • 70% dintre adolescenţi şi tineri adulţi se simţ mai apropiaţi şi atraşi de influenceri decât de celebrităţi. 
  •  77% dintre influenceri colaborează cu branduri. Prin urmare, dacă nu ai început încă să te foloseşti de influencer marketing, în acest articol îţi vom prezenţa cinci motive pentru care trebuie să-i acorzi o şansa. 
social-influencer

1. E mai mult decât relevant

Statisticile arată că 92% dintre clienţi au mai multă încredere în recomandările transmise “din gură în gura”(în special de la persoane în care au încredere)decât în orice altă formă de promovare. De asemenea, 40% dintre cei din generaţia Millennial au relatat că se consideră mai bine înţeleşi de persoană publică favorită de pe Youtube decât de proprii prieteni. 
După cum arată datele, influencerii câştiga din ce în ce mai mult teren când vine vorba de marketing. Majoritatea oamenilor au mai multă încredere în influenceri decât în celebrităţi, reviste sau orice altă metodă de publicitate. În acelaşi timp, le oferă brandurilor posibilitatea de a atinge anumite segmente de populaţie la care nu ar avea acces în mod obişnuit. 

2. Influencer marketing se bazează pe fenomene sociale

În secolul 21, există o varietate de reţele de socializare unde brandurile îşi pot expune viziunea, însă expunerea online nu este întotdeauna de ajuns. Engagementul este cea mai importantă parte din interacţiunea cu clienţii în mediul online. Astfel, clienţii au aşteptări de la brandurile preferate, precum începerea conversaţiilor şi chiar a interacţiunilor personale. Prin aceste metode, influencerii devin din ce în cel mai relevanţi. Că şi companie, prin asocierea cu influenceri, aceştia devin imaginea brandului tău, permiţându-ţi să creezi conexiuni cu audienţa ta la un nivel personal. 

3. Interesul consumatorilor este bazat pe trenduri

Acum 25 de ani, pe ce era focusată atenţia tuturor? Reclamele de la televizor. Multe companii cheltuiesc din ce în ce mai mulţi bani pentru reclame la televizor că o manieră de a se conecta cu clienţii. Dar apoi apare internetul şi schimbă lumea businessului pentru totdeauna, iar audienţa nu mai e interesată de metode tradiţionale de promovare. În zilele noastre, cea mai bună oportunitate de a le atrage atenţia clienţilor este prin intermediul internetului. 

4. Influencer marketing influenţează SEO în mod pozitiv

Influencer marketing oferă companiilor oportunitatea de a-şi atinge mai repede ţelurile propuse, intucat are că principal efect majorarea vânzărilor. Dar ştii că te poate ajută să creşti şi în ierarhia motorului de căutare? Iată de ce: În primul rând, îţi furnizează mai multe link-uri inbound de înaltă calitate. Pe urmă, îţi îmbunătăţeşte reach-ul pe platformele de socializare, care este, de fapt, unul dintre primele cauze ale înaintării pe pagină de căutare. Nu în ultimul rând, brand-ul tău va deveni mai puternic, deoarece Google acordă atenţie sporită tuturor acestor factori. 

5. Analizează datele cât mai des

Nimeni nu îşi doreşte să piardă bani, aşa că asigură-te că urmăreşti datele oferite de platformele de socializare(insights). Şi ghici ce? Nu este deloc greu! Aplicaţiile îţi oferă modalităţi de a evalua impactul pe care influencerul ales îl are asupra audienţei prin rată de conversie şi randamentul investiţiei(ROI). Pot fi urmărite vizitele pe site, distribuirile postării, likeuri, imaginile postate online şi conversaţiile social media. 
Atunci când lucrezi cu influenceri, prezenţa în mediul online este vizibilă urmăritorilor influencerului cu care colaborezi , cu toate că sponsorizarea nu este întotdeauna vizibilă. Atunci când găseşti strategia de urmărire a datelor potrivită pentru brandul tău, va fi vizibil dacă investitita în influencerul ales este una bună sau nu. 

Leave a Reply

Close Menu