Facebook și reach-ul organic

Facebook și reach-ul organic

Ghid pentru creșterea audienței

Print

Ce reprezintă reach-ul pe Facebook?

 Reach-ul pe platformele de social media se referă la câte persoane au văzut postarea, luând în considerare numărul de vizualizări în general și numărul de vizionări de la aceeași persoană. Astfel, avem reach organic și plătit: reach-ul organic este numărul de persoane care au văzut postarea nesponsorizată, în comparație cu paid reach, care este numărul de persoane care au văzut postarea prin intermediul promovării plătite.

 Cum putem folosi reach-ul organic la potențialul maxim pe Facebook? În acest articol îți vom oferim 5 metode utile prin care îți vei face postările mult mai văzute în 2019. 

1. Încearcă diferite tipuri de postări.

Chiar dacă Facebook nu a confirmat oficial niciodată această teorie, majoritatea specialiștilor consideră că Facebook prioritizează postările în format nou, întrucât  majoritatea dintre ele obțin un reach mai mare decât cele obișnuite în format de imagini sau statusuri. Poți încerca recentul adăugat 3D photo, 360 video sau Facebook stories și vei observa diferența.

2. Go live!

Prin intermediul videoclipurilor live îți poți aduce mult mai aproape comunitatea, astfel prin intermediul comentariilor live poți comunica direct și natural cu audiența ta. Acest format nou de content este, din nou, favorizat de algoritmul Facebook.

3. Găsește momentul potrivit pentru a posta.

Momentul în care postezi pe Facebook influențează impactul pe care îl are contentul tău asupra publicului. Din acest motiv, dacă distribui o postare deosebită la ora la 4 dimineața, în momentul în care audiența ta se va trezi postarea ta va fi printre primele lucruri pe care le vor vedea. Caută care este momentul zilei în care poți atinge cu ușurință audiența țintă. Poți folosi Facebook Analytics sau să testezi postările în diferite momente ale zilei pentru a determina intervalul orar potrivit. 

4. Transmite o emoție către audiența ta!

Una dintre cele mai eficiente metode de a crește atât reach-ul, cât și engagement-ul (check out our article about engagement on social media here!) prin postările tale este de a le produce o emoție persoanelor care ți-au văzut postarea. Oamenii sunt mult mai predispuși să reacționeze, să distribuie sau să comenteze la o postare care le creează o emoție (reacție la emoția ta aka empatie). Pentru a crește reach-ul și engagement-ul pe Facebook trebuie să oferi content care să inspire curiozitate, căci cu cât engagement-ul este mai mare, cu atât mai des va apărea postarea respectivă în feedurile celorlalți utilizatori.

5. Optimizează linkurile din postări.

Dacă distribui content pe Facebook, probabil folosești postări cu link. Un lucru pe care probabil nu îl știi este că Facebook verifică linkurile din postare în funcție de calitatea linkului, numărul de clickuri, rata de întoarcere a utilizatorilor și timpul petrecut pe linkul respectiv. Astfel, postarea ta va fi poziționată mai sus sau mai jos în news feedul audienței. Postările de tip clickbait cu conținut sexual explicit sau care poate afecta emoțional utilizatorul sunt penalizate.

facebook-ads

Bonus tip: Dă o șansă și ads-urilor 😉

 Da, știm! Nu este literalmente o metodă de creștere a reach-ului organic, dar dacă vrei ca pagina ta să ajungă la un număr cât mai mare de oameni posibil, folosirea lor poate fi o soluție pentru tine. Dacă nu ai folosit până acum Facebook ads, o să fii surprins de eficiența lor și de rezultatele pe care le vei obține cu niște costuri rezonabile.

Cel mai bun sfat pe care ți-l putem da este să experimentezi: încearcă diferite metode de postare, content, formatul de content astfel încât să obții cel mai bun și relevant feedback despre audiență.

So get out there and post, soldier!

This Post Has One Comment

  1. Super, mersi de tips!

Leave a Reply

Close Menu